resor till Vietnam med orienttravel

resor till Vietnam med orienttravel

Japanese Covered Bridge i Hoi An

med Orient Travel

Vår rundresa i Vietnam är fullspäckad av upplevelser, den perfekta kombinationen av natur, historia och lokal kultur. Vi får en nära inblick i den vietnamesiska vardagen genom berikande möten, samtidigt som vi hänförs av den vackra naturen i Halong Bay, Da Nangs kustlinje och Mekongdeltats alla labyrintliknande floder. I kontrast till detta får vi också känna av storstadspulsen i Hanoi och Ho Chi Minh City som båda är fyllda av historiska platser och monument. Under den här rundresan i Vietnam färdas vi med både bil, båt och cykel för att uppleva så mycket som möjligt av vad det mångsidiga landet har att erbjuda.

Reseprogrammet i korthet

• Dag 1. Skandinavien – Hanoi
  • Dag 2. Hanoi – Stadsrundtur halvdag (Tran Quoc Pagoda, John McCain statue, Etnologiska museet)
  • Dag 3. Hanoi stadsrundtur (Ho Chi Minh Mausoleum, Ba Dinh, Enkolonnpagoden, Litteraturens Tempel, Hoan Kiem, tur med veteranmotorcykel)
  • Dag 4. Hanoi- Halong Bay (Thien Canh Son Cave, Hon Co Island)
  • Dag 5. Halong Bay (Flytande fiskeby) – Hanoi – Danang – Hoi An
  • Dag 6. Hoi An (Thu Bon floden, halvdag med båt och cykel)
  • Dag 7. Hoi An (Stadsrundtur med Japanese Covered Bridge, Tan Ky-huset, Phuc Kien Assembly Hall) – Danang – Hue
  • Dag 8. Hue stadsrundtur (Kejsarstaden Hue, Tu Duc Mausoleum, Buddistiskt kloster, Thien Mu Pagoda, Perfume River)
  • Dag 9. Hue – Ho Chi Minh City/Saigon (Stadsrundtur med Reunification Palace, Krigsminnesmuseet, Notre Dame, Operahuset)
  • Dag 10. Ho Chi Minh City/Saigon (Cu Chi tunneln)
  • Dag 11. Ho Chi Minh City/Saigon – Cai Be (Mekongdeltat, Vinh Long, Binh Hoa Phuoc) – Can Tho
  • Dag 12. Can Tho (Cai Rangs flytande marknad) – Ho Chi Minh City/Saigon
  • Dag 13. Ho Chi Minh City/Saigon – Skandinavien

Avgång: Varje vecka

Pris från: 19 900 kr
Läs detaljerad reseplan

Allt detta ingår

Sammanfattningsvis hade vi en helt fantastisk resa och vi är mycket nöjda

Hej, Vi reser gärna med er igen och vi kan tänka oss att rekommendera er. Här kommer lite feedback. Malin var fantastisk att prata med, hon förstod att vi ville lite utöver det vanliga och lite bortom de sedvanliga turistattraktionerna. Motorcykelturen i Hanoi var helt fantastisk, likaså restaurangen vi fick hjälp att lika till julafton. Att stanna en extra dag i Hanoi och utforska staden på egen hand var toppen. Halongbukten jätte bra. Att stanna ett extra dygn, åka längre ut i skärgården med en härlig ”dagbåt” och urmysigt guide, paddla kajak, besöka grotta och äta fantastisk mat gjorde turen till ett härligt minne. Mekongdeltat, vi älskade varje timme. Lika här, att stanna lite extra, se mer, cykla, laga mat, åka båt mm. gör hela resan ”djupare”.